čtvrtek 1. prosince 2016

My Best Sneakers w/ Toky

Jmenuju se Jakub, nejsem už nejmladší a původem jsem z Prahy, kde pořád žiju. Reprezentuju svojí partu Infamous Clique a jsem i členem legendární bboy crew 02redstars. Posledních pár let mě ale najdeš většinou s činkou v ruce.

Mít na noze fresh tenisky je věc, kterou mám rád už hodně dlouho. Pěkný, čistý a pohodlný sneakers jsou podle mě základ jakyhokoliv outfitu. Tenhle problém se s mojí osobou táhne hodně let a to už od dob, kdy jsem tenisky ještě nesbíral ale jen tak nosil a po čase vyhodil, čehož dneska hodně lituji. Většinu sneakers sem si vždycky kupoval v cizině a byl s tim spojený i nějaký příběh a nebo zážitek. Tím celkově pak vetší počet kicks v botníku dostával nějaký příběh, což si myslím že je ve sneaker kultuře důležitá věc a v dnešní době trochu i zapomenutá.

Air Jordan 4 Retro OG "White Cement" 2016



Asi základ mého botníku tvoří Airmax modely v siluetách roků 1989-1998. To jsou roky kdy jsem dospíval a mám s tím spojené i tyto ikonické modely, které v té době byly v podstatě za stejnou cenu jako dnes, samozřejmě při odlišné inflaci. Rozhodně vrchol ledovce jsou pak siluety AM97 a AM tn+. Čistá láska při pohledu na skoro jakoukoliv colorway těchto modelů. Tím pádem druhá polovina 90-tých let, to je moje co se Airmaxů týče. Naopak první polovina tohoto období patří u mě k basketbalovým botám a to ať už Retro Jordans, Nike Flight a nebo třeba Ewing Athletics. Většinou však a pouze v OG barvách. Nové barvy, materiály a všelijaké kombinace jdou proto mimo mě. Z oblíbených Jays jsou to asi nejvíc čtyřky, pětky, šestky a od Nike jednoznačně Air Command, Air Force 180 a nebo Air Uptempo (které jsem nedávno bohužel nestihl koupit).

Nike Air Force 180 Mid "Robinson"



Mimo jiné sem i fanoušek technologie Nike Shox, opět odkaz na konec devadesátých let. V té době byly k vidění všude po Evropě a občas i u nás. A právě cestování po Evropě mě hodně ovlivnilo, proto taková selekce sneakers AM97 (Itálie) a AM tn+ (Francie). Rozhodně i ale takové Air Presto a nebo Air Huarache jsou pro mě srdcová záležitost. U těch basketbalových sneakers zase hrálo velkou roli to, že jsem sledoval v mládí spoustu amerických music videí a filmů. Sneakers jsem tam viděl všude. Samozřejmě pomohlo i to, že později jsem sám basketbal hrál a sledoval kicks hráčů v zápasech NBA.

Nike Air Huarache "Scream Green"



Nemůžu opomenout ani kus mého botníku, který patří značce Converse. K tomu se snad nedá ani nic napsat, nesmrtelná bota která je neuvěřitelně univerzální a já jí miluju ve všech colorways co mám. Dále se u mě najdou i nějaké modely Adidas, Asics nebo Reebok. Všechno pořád ve stejné režii, jak už jsem zmínil dříve. Modely, které nosím asi nejčastěji, jsou novější typy Airmax jako 2013, 2014, 2015 a to hlavně kvůli svojí pohodlnosti.

Nike Air Max 97



Je důležité říct že pro mě má moje sbírka sneakers svůj příběh a hlavně smysl. Samozřejmě i dnešní hype má vliv na můj vyběr při nákupu, ale čim sem starší tím víc odolávám a kupuju to, co cítim že mě fakt baví.

Nike Air Max Plus TN


Velkou část Tokyho sbírky najdeš na Sneakers.cz!

Žádné komentáře:

Okomentovat